keskiviikko 4. huhtikuuta 2018

Tuli puhdistaa ja pelastaa kolmannen osan!

"Herää miekka, minun paimentani vastaan ja lähintä miestäni vastaan, sanoo Herra Sebaot. Lyö paimenta, ja lampaat joutukoot hajalleen. Mutta minä käännän käteni pienimpiä kohti. Katso maassa käy näin, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle. Sen kolmannen osan minä vien tuleen. Minä puhdistan sen niin kuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani." Se sanoo: "Herra on minun Jumalani."". (Sak. 13:7-9.)

Sakarja kuvaa tässä Jeesuksen Kristuksen kärsimyksiä ja sen seurauksia. Jeesus on Isän lähin mies, jota lyödään meidän syntiemme tähden. Hän on Hyvä Paimen, joka pelastaa laumansa Isän vihalta ja kaitsee sitä suurella rakkaudella. Paimenta lyötiin Golgatan ja ristin välisenä aikana kuolettavilla iskuilla ja lampaat joutuivat hajalleen. Tämä hajaannus oli tulikoe, joka puhdisti lauman Jumalan todelliseksi kansaksi. Tässä puhutaan kolmannesta osasta. Taivaassa käydyn sodan uhreja oli kolmasosa taivaan enkeleistä. Luopuneiden enkeleitten karkoitus taivaasta teki suuren aukon Jumalan perheeseen. Ihmiskunnasta pelastuneita tulee olemaan suuri joukko. Olen ajatellut, että tuo joukko voisi olla kolmasosa ihmiskunnasta ja nämä täyttäisivät tuon taivaassa syntyneen kolmannen osan vajauksen. Näin taivaan perhe olisi jälleen täysilukuinen.

Ei kommentteja: