tiistai 22. maaliskuuta 2011

Kuusamon taivaalta sataa tuohta!

Olen kirjoittanut blogillani, että minulle on tapahtunut ihmeellisiä asioita usein 22. päivä. Tänään on 22. päivä ja tänäänkin minulle tapahtui jotain jännittävää ja sydäntä sykähdyttävää. Olen miettinyt, että oliko tämänpäiväinen kokemukseni Jumalan erityinen merkki jostakin suuresta ja merkittävästä asiasta?
Kun olin, aamulla, matkalla aamurukouspiiriin, ajattelin Kasvisravintola Karpalon rahoituksen edistymistä.
Jos katsotte blogiltani Karpalon seurantaluvun kehityksen, niin voitte nähdä tämänhetkisen tilanteen. (Tieto löytyy sunnuntain 4.10.2009 päivätyn kirjoituksen kohdalta.)
Rukoilin, autoa ajaessani, että Herra lähettäisi jostakin, Karpaloon tarvittavat varat.
Minulla on sellainen varmuus, että Herralla on kaikki, Karpaloa varten tarvittavat varat, ja Hän antaa ne oikealla hetkellä, "joko tippa tipalta, ajan kanssa, tai kaatosateena, hetkessä".
Samalla, kun rukoilin, näin taivaalla leijailevan "lehtisen", joka muistutti "paperia". Kiinnostuin tuosta leijailevasta viestintuojasta ja seurasin sitä hyvin tarkasti. Halusin tietää, että mikä se oikein on? Samaan aikaan minua vastaan tuli, auto, joten minun piti olla varovainen, etten aja kolaria. Juuri ennen ohitustilannetta näytti siltä, että outo "lehtinen" putosi autoni alle. Tein nopean korjausliikkeen ja siirryin autollani enemmän tien oikeaan reunaan. En ehtinyt nähdä, mikä taivaalta tipahti. Jatkoin ajamista ja jonkin ajan kuluttua katsoin vasempaan sivupeiliin. Kuinka ollakaan, taivaalta tipahtanut viesti oli liimautunut tiukasti kiinni autoni sivupeiliin. Avasin ikkunan "nappia" painamalla ja ojensin käteni ikkunasta ulos ja otin taivaalta tulleen viestin käteeni. Hämmästykseni oli suuri. Tämähän on todella kaunista, puhdasta ja ohutta tuohta. Ymmärsin viestin heti. Jumalalla on "tuohta" Karpaloa varten ja Hän antaa sitä "taivaasta", tarpeen mukaan, kun sitä tarvitaan. Saavuttuani kirkolle, kerroin innostuneena Arille erikoisen kokemukseni. Iloitsimme yhdessä ja kiitimme Herraa rohkaisevasta merkistä. Ari halusi pienen palan "enkelin" lähettämää tuohta lompakkoonsa ja hän pyysi minua rukoilemaan, että Jumala siunaisi hänen lompakkonsa niin, että siinä olisi aina Jumalan antamaa "tuohta" riittävästi. Ostin Tiimarista kehyksen ja laitan "taivaasta lähetetyn" tuohen tauluksi, muistuttamaan saamastani hienosta kokemuksesta. Kun tulin Tiimarista, kehys kainalossa, huomasin maassa viiden sentin kolikon. Tänään taitaa sataa "tuohta" ihan oikeasti, ajattelin. Annoin viisisenttisen kirpparin kassaan, olemaan "tippana valtameressä". Olin niin innostunut tästä tapauksesta, että kerroin siitä niille ihmisille, joiden kanssa kommunikoin tänään vähän pidempään. Nyt te kaikki voitte iloita, kun luette kertomuksen blogiltani. Tuohi-taulun voi sitten laittaa Karpalon seinälle, muistuttamaan, että Jumala on antanut "tuohen", Karpalon saamiseksi Kuusamoon.

3 kommenttia:

Seija Jaakola kirjoitti...

Hei!

Olipa hyvä todistus siitä miten ihmeellinen on meidän vapahtajamme. Hän tosiaan haluaa meidän luottavan joka tilanteessa, että kaikki on hallinnassa ja ymmärtää meitä ihmisiä ja lähettää joskus aivan erityisiä rohkaisuja. Jotta tietäisimme taas kerran" Herralta tämä on tullut ja on ihmeellistä meidän silmissämme"
Maailma kuohuu ja sen muoto on katoamassa, mutta silti Herramme välittää yhdestä lapsestaan niin paljon että haluaa tuottaa hänelle iloa pitkäksi aikaa.
Paavo- veljeni sinä olet "kadehdittavassa asemassa". Herra palkitsee ne jotka uskovat.
Siunausta ja iloa joka tuo energiaa työhön,
Terveisin Seija

Paavo Hautala kirjoitti...

Hei, Seija-siskoni!
Olipa rohkaiseva kommentti. Siitä onkin jo pidempi aika, kun viimeksi kirjoitit. Sinulla on myös ihana osa, koska olet Jumalan lapsi. Herra johtaa elämääsi ja on johtanut ihmeellisellä tavalla eri elämän vaiheissa. Jumalan johdatus on elämää kannustava asia. Ilman uskoa kaikki olisi turhaa ja tuulen tavoittelua.
Teksti, johon viittaat on psalmista 118:23. Tämä psalmi on kiitos- ja juhlavirsi.

"Herra on minun väkevyyteni ylistysvirteni, ja hän tuli minulle pelastajaksi. Riemun ja pelastuksen huuto kuuluu vanhurskaitten majoissa: Herran oikea käsi korottaa, Herran oikea käsi tekee väkeviä tekoja. --- Avatkaa minulle vanhurkauden portit, käydäkseni niistä sisälle. Minä kiitän sinua siitä, että vastasit minulle ja tulit minulle pelastajaksi. Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi. Herralta tämä on tullut; se on ihmeellistä meidän silmissämme. Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt; riemuikaamme ja iloitkaamme siitä." (Ps. 118:14-24.)
Rakasta Seija-siskoani ja perhettäsi siunaten!

Paavo Hautala kirjoitti...

Hei!
Laitoin tänään 23.4.2012 tuohitaulun kuvieni joukkoon. Ranen kuvaa klikkaamalla pääset katsomaan sitä. Taulussa oleva tuohi on sama tuohi, joka "satoi" taivaalta 22.3.2011 ja oli minulle ihmeellinen merkki siitä, että Jumalan käsi on rikas antamaan! Hän antaa Karpaloon tarvittavat varat, kun niitä tarvitaan.